REC5643231 |
La gestió positiva de l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/6/2024 - 30/6/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ACTISI Associació
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
21AC La gestió positiva de l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
50
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Benvinguts a "La gestió positiva de l’aula", un curs transformador dissenyat per capacitar el professorat per crear un entorn d'aprenentatge atractiu i positiu. Aquest curs complet està dissenyat per ajudar-vos a aprofitar el poder del reforç positiu per fomentar relacions sòlides amb el vostre alumnat, fomentar un comportament positiu i maximitzar els resultats d'aprenentatge.
Aquest curs us guiarà a través d'estratègies provades i tècniques innovadores que emfatitzen la importància de crear una relació i confiança amb el vostre alumnat. Aprendreu a implicar l’alumnat en el procés d'establir expectatives i crear una cultura de suport a l'aula que nodreixi el seu creixement i desenvolupament.
Com a participant d'aquest curs, descobrireu els avantatges d'implementar sistemes de recompensa efectius que se centren en elogis genuïns, incentius significatius i reconeixement entre iguals. Aquest curs us proporcionarà coneixements valuosos i eines pràctiques per redirigir i minimitzar els comportaments negatius, i mantenir un fort èmfasi en el reforç positiu.
A més, explorarem les estratègies essencials de resolució de conflictes i de comunicació positiva que fomenten la col·laboració, el compromís i el diàleg respectuós a l'aula. També aprendreu a dissenyar un entorn de classe inclusiu i acollidor que promogui la propietat, la responsabilitat i el sentit de pertinença de l’alumnat.
Com a professorat, el vostre creixement professional continuat és de la màxima importància. És per això que aquest curs fomenta la reflexió contínua, la col·laboració i l'adaptació per garantir que romangueu a l'avantguarda de les pràctiques docents innovadores amb exemples clars que podeu usar a la vostra aula.
La metodologia de treball és:
* Curs on-line
* Plataforma Moodle
* Formació asincrònica
* Materials docents en PDF i format multimèdia
* Comunicació amb l’alumnat via xat, fòrum i correu electrònic
* Atenció personalitzada de consultes amb el tutor
La difusió que farem d'aquesta activitat serà sobretot:
* A través de la pàgina web de l'associació www.actisi.cat
* A través de correus electrònics personalitzats
|
| |
Objectius |
Mitjançant aquest curs, els participants seran capaços de:
* Incorporar mètodes de gestió de l’aula
* Afavorir la diversitat social i cultural a l’aula
* Organització d'aula per afavorir l'atenció personalitzada
* Aprendre conceptes per a millorar la inclusivitat a l’aula
* Millorar l’estratègia docent i la motivació de l’alumnat
* Millorar l’experiència docent del professorat i de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Com podem construir relacions positives amb l'alumnat?
1.1. Establir relació i confiança
1.2. Fomentar la participació i implicació de l’alumnat
1.3. Oferir comentaris constructius
1.4. Afavorir el sentiment de comunitat
Mòdul 2: Definició i comunicació de les expectatives de comportament
2.1. Definir expectatives clares i positives
2.2. Reforçament dels comportaments desitjats
2.3. Modelització dels comportaments adequats
2.4. Ús d'ajudes visuals per recordar expectatives
Mòdul 3: Com podem usar sistemes de recompensa i foment de la conducta positiva?
3.1. Implementació de sistemes de recompensa efectius
3.2. Fomentar el reconeixement i el suport de l’alumnat
3.3. Oferir recompenses significatives i assolibles
3.4. Foment de la mentalitat de creixement
Mòdul 4: Redirecció i minimització dels comportaments negatius
4.1. Comprendre les causes subjacents del comportament negatiu
4.2. Implementar estratègies proactives i preventives
4.3. Redirigir de manera creativa el comportament no desitjat
4.4. Resolució col·laborativa de problemes amb l’alumnat
Mòdul 5: Resolució de conflictes i comunicació positiva
5.1. Ensenyar habilitats de resolució de conflictes
5.2. Participar en l'escolta activa i la comunicació empàtica
5.3. Fomentar la col·laboració i el compromís
5.4. Desenvolupar i modelar tècniques de comunicació efectives
Mòdul 6: Creació d'un entorn d'aula de suport i inclusiu
6.1. Dissenyar una aula acollidora i funcional
6.2. Implementar estratègies de diferenciació i inclusió
6.3. Fomentar la propietat i la responsabilitat dels estudiants
6.4. Abordar l'assetjament escolar i fomentar el respecte i la tolerància
Mòdul 7: Millora contínua i creixement professional
7.1. Reflexionar sobre les pràctiques docents personals
7.2. Col·laboració amb companys i mentors
7.3. Participar en el desenvolupament professional continu
7.4. Adaptar-se als canvis i adoptar estratègies innovadores
|
| |
Formador/a |
Eloi Batlle Mont. Joan Antoni Poley. Marc Vilamajor Uriz. Albert Valls Pou.
|
| |
Avaluació |
Avaluació del grau de satisfacció dels participants
Al final de l'activitat els participants hauran d'emplenar una enquesta per avaluar el seu grau de satisfacció, la utilitat d'aquest curs en la seva feina habitual i propostes de millora del curs.
Avaluació de l'aprofitament dels participants
Totes les activitats que són avaluables han de ser assolides satisfactòriament amb aprofitament.
En aquesta activitat hi ha set activitats avaluables.
L’avaluació es farà amb 7 qüestionaris del tipus veritat/fals, amb 10 preguntes cadascun. Hi haurà un qüestionari per a cada mòdul, amb preguntes sobre el temari, que avaluarà el grau d’assoliment dels coneixements presentats en cada mòdul.
Qüestionari 1. Com podem construir relacions positives amb l'alumnat?
Qüestionari 2. Definició i comunicació de les expectatives de comportament
Qüestionari 3. Com podem usar sistemes de recompensa i foment de la conducta positiva?
Qüestionari 4. Redirecció i minimització dels comportaments negatius
Qüestionari 5. Resolució de conflictes i comunicació positiva
Qüestionari 6. Creació d'un entorn d'aula de suport i inclusiu
Qüestionari 7. Millora contínua i creixement professional
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d'aconseguir la certificació, els participants hauran de dur a terme totes les tasques de manera satisfactòria:
* Resoldre de manera satisfactòria tots els qüestionaris proposats al final de cada mòdul. Se suposarà que el participant ha resolt satisfactòriament el test quan ha resolt correctament almenys el 50 % de les preguntes proposades.
|
| |
E-mail |
info@actisi.cat
|
| |
|
|